onsdag 6 juli 2011

Stoppa pressarna

Jag tog just ett beslut att riva upp det jag hittills har stickat på Swallowtail. Halva basen är klar. (Och nej, jag har inte förlorat förståndet.)
Garnet är fortfarande bedårande fint, mönstret är fortfarande roligt och bedårande fint men kombinationen är fel fel fel! Det är någonting med att den känns som en spetsduk, vilket säkert är ren inbillning för jag har ju sett några hundra fina sjalar på Ravelry i samma garntjocklek. Och Ewas ser ju fin ut!
Det var bara inte k ä r l e k på nålarna.

Nytt beslut:
Jag ska sticka en bas från Ishbel och sen Lily of the Valley border med nuppar och allt! Fiiiiiint! Och spetskanten får så stå i centrum lite mer... Se!


Copyright Rukiette75 på Ravelry.


...och det som får mig att sittdansa lite extra i soffan: Jag vet att jag har 4 härvor kall rosalila Cascade 220 från NY hemma i lådorna som bara väntar på att bli valda. De kommer att bli en tjock megastor Swallowtail, i originaltappning. Utan spetsdukskänsla!

Sticka från förrådet! Sticka med Cascade 220! Sticka med 5 mm nålar!

Nördlycka!

Inga kommentarer: